25 Mayıs 2012

İnanç meselesi

Dün okuldan ateist bir arkadaşla konuşuyoruz;"Ben Allah'a inanmıyorum eğer varsa bile çok çelişkili ifadeleri var çok açığını yakaladım güvenmiyorum kendisine" gibi komik ve düşündürücü şeyler söyledi.Bende gülerek dinledim kendisini.Genelde tartışmalarda karşımdakini gülerek dinlerim; provoke olsun çirkinleşssin ki haksızsam bile ben haklı gözükeyim diye:) Çoçuk düşmedi tuzağı,zeki birisi zaten 4 dil biliyor mühendislik okuyor falan ama eşşeklik baki kalmış işte :)

Ben şimdi o çoçuğa içten içe biraz kızdım ama daha çok üzüldüm.Kızdım çünkü; insan gibi zavallı aciz korkak aptal bir yaratığın; "Ben allaha inanmıyorum bu dünyayı çözdüm tavırlarındaki" hadsizliğe kızdım.Üzüldüm çünkü; Allah'sız bir dünya düşünerek herşeyi daha fazla anlamsızlaştırmasına,kendini bir boşluğa bırakmasına üzüldüm.
Bu dünya zaten boktan bir yer,ney neden nasıl oluyor, biz neden varız bir sikimi anladığı yok kimsenin! Birde Allah'ı yok sayarsak bu dünyayı nasıl anlamlandırıcaz ? Canımızdan çok sevdiğiz insanların yıllar sonra düşmanımız olabilildiği bu kolpa dünyaya nasıl katlanıcaz ?

İnançlı birisi olup zayıf bir müslüman olarak şunu söyleyebilirim ki; İnanmaktan başka çaremiz yok, çünkü hiçbirşey bilmiyoruz.Bize gönderilen kitaplar dışından hiçbir bilgimiz yok. Tabi bilim insanları dünya evren hayat hakkında bazı açıklamalar getirmeye çalışıyorlar ama ben onların akıllarıyla bu işin içinden çıkabileceklerini sanmıyorum.Çünkü bazı durum- larda aklı değil; kalbi kullanmamız gerekiyor! İnanmamız gerekiyor! Yoksa atalarımızın maymun olduğuna inanarak büyümeye devam edicez.

Kısacası; İster solucana tapın, ister folyo kağıdına, ister de araba lastiğine ama bir inancınız bir allahınız olsun.Çünkü bu dünya tesadüfen olamayacak kadar iyi tasarlanmış.

14 yorum:

  1. Bir tanrıya inanıp inanmamak herkesin kendi insiyatifinde bana da hiç inandırıcı gelmez ve dini kitaplar kötü hikaye anlatımlarından öte bir anlam ifade etmez bana.Ve bu kadar berbat hikayelerle tanrının var olduğuna inananlara acırım ben de :))

    YanıtlaSil
  2. Bende insan aklının hatta duyularının bunu anlamaya yetecek ölçüde olduğuna inanmıyorum.Kalp gözü denilen şeye biraz daha itimat etmek gerekli.Yoksa zaten dünya çekilmez bir yer dediğin gibi.

    YanıtlaSil
  3. "La" diye bi kitap okumuştum, bi cümle çok hoşuma gitmişti; "...Aklım almıyor, ama kalbime sığıyor..." aklıma geldi yazını okuyunca.. Zaten işin derinine inenler ya bunca karmaşanın basitçe oluşamayacağına hükmedip tam iman ediyor ya da herşeyin birbirine olan bağlantısını ve evrendeki döngünün tam bağımsızlığını görüp bilime Yaratıcı'yı reddediyor. Neyse, öyle işte :)

    YanıtlaSil
  4. haklısın..Ben onları hiç anlamıyorum (ateistleri)..Bence onların gözleri kör ve gerçekten kalpleri mühürlü..etraflarına gerçekten bir 'bakabilseler', düşünebilseler herşeyin ne kadar muazzam bir düzen içinde olduğunu bir görebilseler..Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Üniversitede geçirdiğim 3 yıl boyunca birden fazla arkadaşımın inançsız olduğunu sonradan öğrendim. Üstelik hepsi de gayet kibar, hani asiliği kişiliklerinde barındırmayan insanlardı. Küçük sohbetlerimizde oldu, çoğu korkudan inançsızım diye kandırmış kendini... Yani dünyada yaptıklarının cezasını bulacakları düşüncesinden korktukları için inançsızım diyerek vicdanlarını rahatlatan insanlardı. Dediğin gibi gerçekten gören hiçbir insan evrene, bu düzene tesadüf diyemez.

    YanıtlaSil
  7. Biliyporum,çünkü inanıyorum.

    YanıtlaSil
  8. Kainatı bırak, sadece insan vücudu bile o kadar muhteşem bir düzene sahip ki her geçen gün daha çok şaşırıyorum bu muazzamlığın karşısında.
    Ayrıca inanmayanlar için bilim milim hikaye, Allah hidayet etmedikten sonra kimse iman edemez.

    YanıtlaSil
  9. Kesinlikle katıldığım bir yorum...

    YanıtlaSil
  10. Güzel yazı.Bu arada küçük bir düzeltme yapmak isterim nacizane muhtelif yerlerde hep küçük yazılmış "Allah" derken en azından ilk harf büyük yazılır.

    YanıtlaSil
  11. Eğer 1 Allah'a inanmasaydım; bu dünya daha bir çekilmez olurdu eminim.

    YanıtlaSil