4 Mayıs 2012

Blog açacaklara tavsiyeler

Bugün blogumun doğum günü tam 1 yaşına girdi tipsizzzz.Bende bunun şerefine blog açacaklara tavsiyelerde bulunmak; kutsal ve şaheser bilgilerimi paylaşmak istedim :))

Öncelikle blog ismi seçmekten başlayalım.Bloglarda insanlar nedendir bilmem genelde gerçek adını kullanmıyor,nick kullanmak bir adet halini gelmiş.O yüzden bu seçimi sana bırakıyorum ama çok sıradan bir isim kullanma; hayatın içinden,kezban'ın penceresi gibi. Benim blog isimlerinde favorim; "olsa da yesek suzan" dır.Ne zaman aklıma gelse gülerim ve bir yemek bloguna çok fazla yakışmış :)

Blog açaçaklara şu önemli uyarıyı da yapayım hemen; Blogunuzu açtıktan sonra hemen sıkılıp tekmeyi vurmayın:) Yapılan araştırmalara göre her sene açılıp kapanan blog sayısı, doğan çoçuk sayısından(73 milyon) daha fazlaymış.Doğurup sokağa atmayın yani :)

Doğurup sokağa atmamak içinde; ne tür bir blog açmak istediğinize doğru karar verin. Moda blogu mu,şiir blogu mu,futbol blogu mu yada ortaya karışık birşey mi? Burada karar verirken; Bilgili ve ilgili olduğunuz,her zaman severek ve sıkılmadan yazabileceğiniz konuları düşünün.Yalnız günlük tarzı birşey açmayın bence, sonuçta barrack obama değilsiniz herkez gibi sıradan sıkıcı boktan bir hayatınız var işte ne yazıcaksınız sanki :)

Bloğu açtık şimdi tasarıma geldi.Bence sadelik hayatta her zaman en güzel tasarımdır. Sade,göz yormayan bir tasarım öneririm.Bazı blogları geziyorum ne varsa koymuş bloga: hava durumu,haberler,borsa,enflasyon,cari açık falan bir tek yazı yok blogdaa :) Tabi birde blogunuzun bir köşesine marilyn monroe fotoğrafı koymayı unutmayın bok var çünkü :)

Tasarımda bittikten sonra blogunuz hazır,bismillah dedikten sonra artık yazılarınızı girmeye başlayabilirsiniz.Kısa olmasına dikkat edin; öyle manas destanı yazmayın insanları okurken sıkılmasın.Düzenli ve istikrarlı bir şekilde yazın.Unutmayın istikrar başarının anahatarıdır ;)

Son olarak blogdan parayı kırmak,serdar ortaç gibi minübüse hatunları doldurup gezmek gibi hayaller kuranınız varsa,kurmasın! Fazla para yok hatta hiç yok lan. Kazananlar nasıl kazanıyor bilmiyorum ama ben birkaç kere dandik reklamlar aldım verdikleri para yıllık akbil ücretimi bile karşılamadı şerefsizler :)

DipNot: Blog açacaklar size yazıyorum, blogger sen anla gibi oldu biraz :) Ama napim ya, o bloguna fon müziği koyanlar falan yok mu çok canımı sıkıyoo!.. Birde unutmadan blogumun doğum günü hani bugün hediyeler falan güzel şeylerdir cimri bloggerlar sizi :)

41 yorum:

  1. Tavsiyelerini kesinlikle göz önünde bulundurmalı. Nede olsa söylediğine göre 1. yılında bloğun bin küsür takipçi kazanmış. Ha bu arada bloğunun doğum günü kutlu olsun daha nice senelere inşallah:)

    YanıtlaSil
  2. kutlu olsun :))) ne tavsiyesi varmış bakalım dedim iyi ki bakmışım güldürdün beni :)) daha sık yazsana sende..

    YanıtlaSil
  3. Nice yıllara kutlu olsun, 4 mayıs resmi tatil olsun. :DD

    YanıtlaSil
  4. :)))) kutlarımmmm... hayırlı uğurlu olsun.. daha nice senelere.. blog konusunda yazdıklarınıza aynen diyerek katılıyorum... gerçekten blogların çoğu çok karışık.. ve yazı çok az.. ama sanırım artık okumaya üşeniyoruz sanki biraz... resimlere bakmak daha kolay diye, az yazılı bol fotolu oluyo yazılanlar.. ama bence yine de.. illaki ve itinayla.. bol ve keyifli okumalara diyeyim.. sevgiyle :))))

    YanıtlaSil
  5. o fon müzigi beni de bitiriyo valla. ellerine saglik, cok yerinde bi yazi olmus.

    YanıtlaSil
  6. Senin gibi zevzek olmamayı da bir tavsiye olarak verseydin iyi olurdu :P

    YanıtlaSil
  7. nide bloglu senelere kardes...

    www.ferhatbayram.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. nice nice yıllara blogunuza:)
    dedıklerınızde cok doğru katılıyorum

    YanıtlaSil
  9. blogunuzun yeni yaşı kutlu olsun...blog açacaklara tavsiyeleriniz çok doğru tespitler... harikasınız...

    YanıtlaSil
  10. Allah kimseye esprisini açıklama mecburiyetinde bırakmasın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olum her duydugunu copy-paste yapma lan sonra anlamsız cümleler çıkıyor ortaya :)))

      Sil
  11. ayyyy ayyyy sen beni güldürdün Allahta seni güldürsünnn..sen hergün yaz hergün okuyalim...insanlari güldürmek zordur bence üzmesi sinir etmesi kirmasi kolay..bence zoru basaran insan her daim basarili insandir,geyik yapmiyom valla iicmden geceni yaziyom haa..blogunun 1 degil,20.30.yasinida kutlayalim keske:)
    nice güzel icten karsidakini musmutlu eden yazilara:)

    NOT:
    bu yaziyi kac kez okudum okuycam bilinmez;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok dalkavuk gördüm senin kadar iyisini görmedim zeliss :)))

      Tamam tamam şakaydı kızma sen süpersin bence arada gel böyle güzel iltifatlar et banaa saol :)

      Sil
    2. hahahah:)))olsun yaa,buda iyiydi:))

      icimden gecenler diye belirtmisim neyseki:))hem dalkavuklar olmasaydi padisahlarin hali niceolurdu:))?

      Sil
    3. tamam tamam birşey demedim teşekkür ettim :)

      Sil
  12. Bu yazıyı blog açmadan okusaydım eğer hiç blog açmazdım :D

    YanıtlaSil
  13. :) Blogunun dogum günü kutlu olsun :) Yaninda olsaydim alirdim Bloguna bir hediye heheh hemen yapistrimisn cimri damgasini :P

    YanıtlaSil
  14. Blogunun doğum günü kutlu olsun. Bir parti yapsaydın hediyelerimizi alır gelirdik. Bir de yazı harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bunu önümüzdeki sene için ciddi olarak düşünücem :)

      Sil
  15. ''Tabi birde blogunuzun bir köşesine marilyn monroe fotoğrafı koymayı unutmayın bok var çünkü :)''
    offff ne komik adamsınız mutu :D :D

    YanıtlaSil
  16. Blogunuza yeni geldim BİSMİLLAH bi ton laf işitmiş gibi oldum:P ben blogumu açalı ne ka oldu bilmm ama ne varsa ekledim:D sadeliği severim ama napalım demekki yerine göre değişebiliyormuş zevklerim :) bi ara cafcaflı ,fon müzikli bloğuma beklerim :P yeni yaşınızda kutlu olsun blogger a hayırlı olsun :DDDD

    YanıtlaSil
  17. Ay,dişleri de çıkmıştır şimdi blogunun,sersem sersem yürüyordur da.En sevimli zamanları yani.Allah analı babalı büyütsün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimkinin ilk dişleri çıktı,ısırmaya başladı :)

      Sil
    2. büyüyünce vampir olacak,belli :))

      Sil
  18. Cok güldüm bayıldım.
    Hele o sıkıcı hayatınız kısmı beni bitirdi.
    Fakat neyazıkki daha da sıkıcı olan birşey var, seni mimledim. Nıhaaa..

    Gelip ödülünü yarım saate al cünkü daha yazma aşamasındayım.

    Mim işini sevmeyen ama bok varmış gibi gidip mimleyen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  19. Bloğunuzun 1. yaşı kutlu olsun.. Bende 2. yaşımı bitirdim.. nice güzel paylaşımlara :)

    YanıtlaSil
  20. Daha nice yaşlar diliyorum...

    YanıtlaSil
  21. Blogumun yaş gününü kutlayanlar ve güzel sözlerine mazhar olduğum insanlar için teşekkür ve nezaket yazısıdır bu.teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  22. Sana sabırsız diyen ölsün. 1 yıl blog yazmışsın be. :) Doğum günü kutlu olsun blogunun. Umarım hep yazarsın da bizde hep okuruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlı şeysin sen neri saol :)

      Bu arada kim bana sabırsız dedi yaa? sabırsız mı demeye çalışıyorsun sen bana alttan alttan :)

      Sil
    2. Sen farkına varmadan ne laflar sokuyorum ben sana bi bilseen :)

      Sil
    3. kedi canını senin :)

      Sil
  23. ben blogum doğum gününü bile unutup zavallıcığı terk ettim zaman zaman :)bugün baktımda 2.5 sene olmuş ter edişlerimi çıkarırsam gene 2 seneyi buluyor.Blogunun doğum günün kutlarım.Tavsiyelerine katılıyorum çok doğru bir analiz yapmışsın.

    YanıtlaSil
  24. Senin için nice yeni blogger yeni yaş kutlamalarına...
    Bu arada önerilerin de güzelmiş etkilendim bir blog kulanıcısı olarak by mutu :))

    YanıtlaSil
  25. Çok samimi tavsiyeler olmuş çoook güldüm:) 1. yaşını kutlarım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  26. ahhh bayıldım bu yazıya...özellikle doğurup atma meselesine, şu sıralar benimki de ortalarda sürünüyor.bu arada marilyn i neden düşünmemişim ben, mutlaka denemeliyim...:) kendi blogum da dahil ilk defa bir blogta bu kadar çok zaman geçirdim.4 mayıs okullarda, sokaklarda törenle kutlansın, gelecek nesillere aktarılsın:)

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar üstad,
    konuyu gerçekten çok iyi özetlemişsiniz.
    emeğinize sağlık,selametle.

    YanıtlaSil