28 Nisan 2012

Irkçılık ve emre belözoğlu

Emre sayesinde ırkçılık ülkemizde de popüler bir kelime haline gelmişken ırkçılıkla ilgili birkaç kelime,cümle,paragraf söylemek istiyorum.(Başlığı da bilhassa; emre ve ırkçılık diye attım ki ikisi hep bir arada anılsın, akıllarda bu şekilde kalsın.Müstahak sana küçük emre :))

Irkçılıktan benim kastettiğim sadece siyah-beyaz şekil ırkçılığı değil,ırkçılığın her türlüsünü kastediyorum.Din,millet,cinsiyet vs...Bizim ülkemizden örnek vermek gerekirse,insanları kürt-türk-rum diye ayırarak milli ırkçılık yapılması veya sağcı solcu diye ayırarak siyasi ırkçılık yapılması gibi.Ya da bir kadın programı izlerken(hiç kaçırmam:)) gördüğüm ablanın "ben üniversite mezunundan başkasıyla evlenmem" diyerek yaptığı başka bir ırkçılık gibi...

Ben şimdi soruyorum o ablaya; bir insan üniversite mezunu olunca kültürlü mü oluyor? Yada okula gitmemiş her insan cahil mi? Bu başı kapalı insanlar iyi müslüman mı mesela ? Veya kendine atatürkçüyüm diyen bir insan vatanını sever mi gerçekten ? Belki en önemli soru; bu insanların etiketleri bu kadar önemli mi ? İnsanlara hep böyle etiketlerine göre mi değer vereceğiz? Bu etiketleri çıkarınca geriye kalan insanla,insanın özüyle ilgilenmeyecek miyiz ? Herşeyden önce 'insan' demeyecek miyiz ?

Bilemiyorum, bana aptalca geliyor ; insanın sahip olmak için hiçbir çaba sarf etmediği,hatta deyim yerindeyse rastgele sahip olduğu Din,millet gibi doğmatik değer ve düşünceleri uğruna birbirinden nefret etmesi,dışlaması,ırkçılık yapması...

Sonuçta kader bu; Slovenya alplerinde hayvancılık yapan koyu katolik bir ailenin çoçuğu olarak doğmakta vardı ???

9 yorum:

  1. cok güzel bir yazi olmus, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. çok doğru söylemişssin.. bu önyargılar kırılmadıkça sevgi ve barış imkansız.. bunlar kırılırsa bir tane aklı evvel insanın çıkarcı yandaşlarının hakimiyeti imkansız.. insan olmanın ne olduğunun anlaşılmasının bu zümrelerden başkasına yaramadığını anlayana kadar da bu böyle sürecek gibi..

    YanıtlaSil
  3. Aynen öyle. Bazen görüyorumda ilk okul mezunu biri benden daha cok sey biliyor. Bunun Üniversiteyle hic bir alakasi yok. Yazik bizim milletimize gercekten...

    YanıtlaSil
  4. kim ne isterse öyle yaşasın ama diğer yandan da başkalarına karışmasın.çok haklısın nedense ırkçılık denence akla ilk gelen siyah-beyaz ırkçılığı.en azından benim aklıma ilk bu geliyor.üniversite mezunu birini istemek de ırkçılıktır en basitinden.ve bunların hepsi de çok saçma!

    YanıtlaSil
  5. Senin yazılarını takip ediyorum..

    ancakk bu kadar güzel ifade edebilirdin ırkçılığı..

    YanıtlaSil
  6. Şu abla'ya sorduğunuz sorular var ya bütün insanlar kendilerine sormalılar bence bunları , bazen yapmıyoruz deyip ne kadar çok çeşitli ırkçılık yapıyoruz:(

    YanıtlaSil
  7. Yırtık don lastiği yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olum içip içip şu bloga gelme yaaa :)))

      Sil
    2. Olum burası benim copy paste mekanım :)

      Sil