10 Mart 2012

Toplu ulaşımı kullananların dikkatine.

Günün 4 saatini toplu taşıma araçlarında geçiren bir insan olarak toplu ulaşımı kullananlardan bir kaç ricam olucak.Makul şeyler...

Öncelikle şu hassasiyetimi belirteyim.Ben otobüste metrobüste vapurda falan seyahat etmeyi çok seviyorum.Gerçekten samimiyim bu konuda.Çünkü güzel vakit geçiyorum; insalarla bir arada yolculuk etmek,müzik dinlemek,kitap okumak,yandakinin gazetesine göz atıp uyuz etmek,birine bakıp tam o baktığında gözünü kaçırma oyunu,sonra kızlarla keşişmeler falan güzel geçiyor vakit.Sorarım size hangi barda diskoda karşı cinsle böylesine keşisme oluyor :)Mesela kitap okumayı falanda otobüste sevmiş bir insanım ben.Bazen sıkılıyorum sağa dön sola dön kızların poposuna bak falan zaman geçmiyor. Kitabımı açyom 10 sayfa okuyorum zaman su gibi geçiyor.Vs vs iştee otobüsle aramızdaki bu güzel ilişkiye zarar vermek isteyen bazı insanlar var,onlardan birkaç ricam olucak;

1-Otobüste yemek yenmez içilmez.Bunu da söyletmeyin artık bu kadar sığır olmayın yaaa.Edep adap kuralıdır bunlar.Dağdan mı indiniz.Demet akalınlaştırmayın beni :)

2-Otobüste,halk içinde sevgiliyle öpüşülmez,yiyişilmez,yalaşılmaz.Geçen iki tane fındık kurdu otobüsün arka kapısındaki boşluğa sıkışmışlar cilveleşiyorlar.İnmek için düğmeye basmasam yeni bir nesil doğacaktı kapı eşiğinde.Ayıp ayıp gençler piştttt.

3-Otobüste arkadaşla amcaoğluyla baldızla falan kahkahalar atarak muhabbet edilmez.Cep telefonuyla yüksek sesle konuşulmaz. Tamam bazı meraklılar olabilir sizi heyecanla dinleyebilir ama ben rahatsız oluyorum.Umrumda değil biliyo musun senin özel hayatın. Dinlemek zorunda mıyım? Zorunda mıyım?

4-Otobüse içkili binilmez.Metrobüste en arkada yan şekilde oturulan koltuklar var.Orda oturuyorum bir abi geldi demirden tuttu yüzü bana dönük bir nefes verdi,bir tane 35'lik devirmiş gibi oldum."O kız burayaa gelecek abi!" diye nidalar atmaya başladım :)

5-Otobüste konser verilmez.O mp3'ün sesini kıs evladım.Dinlediğinde müzik olsa bari serdar ortaç dinliyorsun yaa :)Şaka lan şaka severim serdar ortaçı ama nedense küçümsü- yorlar bok atılıyor.Hiç anlamıyorum bence gayet başarılı.

Son olarak otobüste yaşlılara,gazilere,hamilelere ve güzel kızlara yer veriniz!Eğer aynı anda 4'ü çıkarsa karşınıza ilk önce güzel kıza yer verin diğerleri zaten pert güzel kızımızın daha görecek günlere var :)

DipNot:Metrobüs yokken nasıl yaşıyormuşuz hayret ediyorum.Allah razı olsun metrobüsü yaptıranlardan.Eyvallah tayyipcan adamın dibisin :)))

24 yorum:

  1. gülmeye ihtiyacım varmış sağol.

    YanıtlaSil
  2. Roma ya bekleriz efendim!
    Sen otobüs, metrobüsler de adabı muaşeret mi öğreteceksin bizim insana?
    okuyunca kocaman kocaman güldüm:)
    Roma da 3. günüm.
    Okula gitmek için otobüse bindim ve ortalarda bir yere oturdum.Hareket ettik topluca!
    duyduklarıma, gördüklerime inanamadım;en ön koltuktaki arka koltukta oturan adama ayakkabısını fırlattı!
    Şoför bacağının tekini camdan dışarı çıkardı!
    Otobüsün içindekiler sanki akraba, dost, arkadaştılar, ama tek tek iniyorlardı duraklarda.
    Hani bizim düğünlerde otobüs kiralanır da içindekiler kopar, oynar,dağıtırlar ya, aynen öyleydi.
    İzledim 45 dakika ve "hoş geldin medeniyete" dedim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi canım abartma ben abarttım zaten yeterince :)

      Sil
  3. kalemine sağlık ne güzel yazmışsın çok doğru hepsi valla bağıra bağıra bunları haykırmak istiyor insan bir çok kişinin hislerine tercüman oldun.

    YanıtlaSil
  4. güzelmiş ben erzurumda okuyorum da burda yaşlılara sen yer vermesen bile onlar alıyorlar bilio musun ondan dikkatimi çekti :)) yaşlılar yanına yaklaşıp yanındaki arkadaşına hele uşaga bak saygı edep kalmamış dediğinde istemesen de veriosun yerini :)))

    YanıtlaSil
  5. otobüste sakız çiğneyenleri unuttun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutmadım bende çigniyorum yazar mıyım hiç :)

      Sil
  6. adamın dibisin derken götsün demek istediyse katılıyorum dostum..

    YanıtlaSil
  7. ankaradan izmire vapurla geldim, gayet modern ve laikti.

    YanıtlaSil
  8. ben metrobüste poğaça yemek zorunda kalıyorum ya, sabahın köründe derse yetişmek için erkenden kalkıp kahvaltı edemiyorum haliyle. 50 dakika yol sonuçta. ama genelde yanımdaki amcalarda gazete okuyor böyle, sabah saatlerinde evin salonu gibi bir ortam oluyor ben seviyorum öyle olunca. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O karşıda oturup tip tip sana bakan bir çoçuk var ya o da benim işteeeeee :)

      Sil
    2. bir daha ki sefere daha paylaşımcı olacağım, herkese bir parça poğaça dağıtacağım :D

      Sil
    3. illa yiyicen yani anladım :)

      Sil
  9. çok uzun süre zincirlikuyu-cennet mh. arası gidip geldim ben, metrobüsün bütün inceliklerini bilirim. durakta nerde beklenirse oturularak gidilebilir bilirim. mesela 2 gri metroüsten sonra 1 yeşil gelebilme ihtimaline karşı bekleme noktamı belirleyip oturma şansımı arttırabilrim:) sonra efenime sölim ben de metrobüslerde ne kitaplar bitirdim...yol bitmesin inmeyeyim dediğim çok olmuştur. ne komik insanlara rastlamışımdır, yazsan roman olur. ne tipler görmüşümdür tam gülmelik, 'bana mı gülüon laayn' demesinler diye atkıyı suratıma sarmışımdır...ohooo şimdi bebek yaptım evde oturuyom ooooh:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahah süpersin yumurcağa selam :)

      Sil
  10. istanbul trafiğini tercih ederim heralde, küçücük şehrimde sıkışıp kalıyorum ben..o maddelediklerinin hepsi geçerli burda da ama yine de alla bizi kurtarsın (:. adamın dibide ilk kez güzel bir uygulama mı yapmış oluyor şimdi :).sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ben de ekliyeyim bir tane :) bu sabah gördüm. toplu taşımada makyaj yapılmaz.. valla kadın ciddi ciddi makyaj çantasını kucagına koyup minicik ayna karşısında makyaj yaptı.

    YanıtlaSil
  12. her gün 1 saate yakın zamanını belediye otobüsünde geçiren biri olarak şunu öneririm: mp3+kitap+kafayı kitaba gömme... yoksa dayanılacak gibi değil. dünyanın kitabını bitiriyorum bu sayede.
    +kültür işte fena mı..?

    YanıtlaSil
  13. Ön koltukların altından da süpriz yumurta çıkıyo heralde.. Kapıya çok sıkışmışlığım vardır, bu eski muavin arkadaşların dilinde tüy bitmesine sebep olan boşluğa ilerlemeyen yol arkadaşlarım nedeniyle... Hepsine selaam ederim.. :P

    YanıtlaSil
  14. Great blog!
    Cheers from Argentina.
    HD

    YanıtlaSil
  15. İyiymiş, sevdim bu maddeleri :)

    YanıtlaSil
  16. :) dün metrobüs de ayağıma tekme atıp geç otur diyen adam da okur bunları umarım...

    YanıtlaSil