24 Şubat 2012

İstediğimiz soru(n)dan başlayailir miyiz?

Haberleri dinlediniz mi bilmiyorum eğitim sistemini değiştiyorlarmış.Çok şaşırdım! Türkiye'de eğitim sistemi diye birşey varmış.Eğitim varmış hatta bir de sistemi varmış. Vaay arkadaş kaç senedir okuyorum hiç farketmedim :)))

Her pazartesi büyük bir buhranla okula gittik,o sıralardan hepimiz geçtik; birkaç ezberden başka ne öğrendik,aklımızdane kaldı.Ne biliyoruz? %99'u müslüman ülke müslümanlık hakkında ne biliyor? Türklüğüyle övünen bizler tarihimiz hakkında ne biliyoruz? Bilim,Sanat,Kültür,Edebiyat bir tarafta dursun,daha en önemli etiketlerimizi bile bilmiyoruz.. Ee senelerimizi verdik okula naptık-ne öğrendik? Ki ben elektrik kesildi yalanını söylemeyen, Kezban'ın saçını çekmeyen,Kofti'den parmak kaldırmayan, Öğretmenin komik birşey varsa söyle hepimiz gülelim cümlesine maruz kalmamış bir öğrenciydim.Yine öğrenemedim!

Sonra çıkarlar nutuk atarlar Türkiye'nin %60'ı salak, İnsanlar kitap okumayı sevmiyor, halkımız cahil,meraksız,bananeci diye sanki bu insanlar onların eseri değilmiş gibi. Birisi çıkar dindar yetiştirir birisi laikçi yetiştirir.Hepsi kendi rejiminin, ideolojisinin peşine düşmüş.Ben bu insanları nasıl yetiştirim? Okumayı seven,düşünen araştıran sorgulayan, kendi doğrularını bulan,bilgiye-öğrenmeye aç,fikri hür vijdanı hür,heyecanlı nesiller nasıl yetiştiririm sorusunun cevabını arayan yok ?

18 yorum:

  1. Ben şaşırmadım, değişmeyen tek şey yüzümüze taktıkları maskelerin hamuru. Hepsinde bir heyecan ; bunlar değişmeye hazır mı? diye soran da yok nasılsa. Kaybedecek neyimiz var, alışırlar nasıl olsa! Peh!!

    - Çok güzel değinmişsin.

    YanıtlaSil
  2. bu sert bi genelleme olmuş....ben 8 yıldır mesleğimi hakkıyla yerine getiren,,"iş" olsun diye değil "çocukları hayata hazırlayan" bir eğitimci olarak kesinlikle kabul etmiyorum bu genellemeyi...evet heyecanını yitirmiş,sadece 3 kuruş kazanayım,mesaim bitsin eve gideyim şu zil ne zaman çalacak diye bekleyen "sözde meslektaşlarım" var ama onların hatası yüzünden bilinçli ve sorumluluk sahibi eitimcileri aynı kefeye koyan,,,,,,"türkiye nin %60 ı salak" diye nutuk atanlarla aynı zihniyette olmazmı?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenlere birşey demedim ki ben ama yanlış okumuşsun.

      Sil
  3. "Okumayı seven,düşünen araştıran sorgulayan, kendi doğrularını bulan,bilgiye-öğrenmeye aç,fikri hür vijdanı hür,heyecanlı nesiller nasıl yetiştiririm sorusunun cevabını arayan yok ? "Ben bunun için çok uğraşıyorum.Söylediklerine aynen katılıyorum.Öğrencilerimin düşünen bir nesil olmasını yaratıcı ve farklı bakış açıları geliştirebilmeleri umudum.Ama sistem konusunda haklısın.Öğretmenlerin bireysel çabaları bile köstekleniyor.Ders kitapları bomboş.Akıllı öğrencilerin dalga konusu olarak görebileceği sorularla karşılaşıyoruz.Bende hak veriyorum gülüyoruz.Ders kitapları boş demiştim.Ve kaynak kitap aldırmakta yasak.Fakir, eğitim durumu düşük bölgelerde veli de bu konuda çocuğuna destek olamıyor.Kısacası eğitim eşitsizliği oluşuyor.Neyse uzattım bu konuda çok dertliyim .

    YanıtlaSil
  4. Herkes kendi hayatının derdinde. Düşünsene. Devamlı öğrencilerine konuyu daha iyi anlatmak için çalışan bir öğretmenin hayatını. Şahsen ben kendimi düşünüyorum da. Ancak öğretmenliğimin ilk yıllarında yapacağım bir çömlük olurdu.

    YanıtlaSil
  5. "neden aransın ki böyle bir soruya cevap, yani böyle bir soru neden olsun demi, ya da ay ya ne gerek var kasmaya abi düşün düşün sonu yok hiç düşünme daha iyi, zaten kitap okurken de uykum geliyo, belgesel izliyorum ama vallahi, her hafta muhakkak tarih konulu bir hürrem ya da ona benzer bir sürü hayvanat var netice de tv'de değilmi, çok kültürlü, bilgili ve birikimliyiz o nedenle bence eğitim yeter bu kaaa 4+0-2.5 yapsınlar sistemi göze hitap etsin en azından :)" haddimi aştımsa affola...

    YanıtlaSil
  6. Güzel tahlil, bilerek bişey yapamamakta en büyük çaresizlik.

    YanıtlaSil
  7. İlkokulun ilk 2 yılını okuduğum öğretmenim... hayatımı yönlendirdi... bugün başarnın tadını biliyorsam, okurken kitapta gezebiliyorsam... dahasını araştırma açlığım hep varsa...ona borçluyum.. yani...özün sözü... o dönem de ne ekiliyorsa...ömür boyu o biçiliyor...bunu beceren hocalar da var...ben yaşadım kendim adına..sevgiyle

    YanıtlaSil
  8. 4+4+4 uygulamaya geçtiği anda yine öğrenciler madur olucak emin ol.. çünkü o kadar öğrenciye yetecek kadar okulu olmayan bir ülkede hayali yatırım yapmak gibi birşey bu..

    YanıtlaSil
  9. ben arayanlardanım mesela... derse ilk girdiğimde diyorum ki bnm dersimde konuşmak yasak değil... konuşun. Tek doğru yoktur. doğrular vardır... Yargılamayın. Farklı bakın, farklı düşünün. Farklılığımız zenginliğimizdir... Küçükler daha. 6. sınıflar. ama farkediyorlar biliyor musun... Ne istediğimi, nereye gelmelerini istediğimi anlayabiliyorlar... Yazı güzel... Ama bil ki senin gibi düşünüp, çabalayan da belli bi kesim var...

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar çok öğretmen varmış bloggerda saygılar hepinizee saygılar =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi de; düşünmeyi,düşündüğünü söylemeyi, düşünce suçlusu sayılsın diye mi öğreteceğiz?Buna inandığımı sanmayın sakın.Ben yıllarca kitap okumayı seven,bilgiyi hazır bulmayıp bilgiye ulaşmanın yollarını öğrenen; düşüncelerini rahatça ifade edebilen öğrenciler yetiştirmek için uğraştım.Bunu yaparken eleştirildim.Ama başardım.İşin garibi öğrencilerim de bunun değerini yıllar sonra anladılar.Olsun.Benim içim rahat...

      Sil
  11. yok maalesef.
    benim kız da eneye başlayacak.
    kavgalar bizi bekliyor.

    yorumcu anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  12. Tr sistemini bilmiyorum ancak her ogrenci ayni olmadigi gibi her ogretmende ayni degil.

    Bu arada, senin sinav ne zamandi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak sen bak! iyi hoca varmış kötü hoca varmış.Kötü hoca seni!

      Şu prepositionları bir anlatmadın ya alacağın olsun.Ama kimseye muhtaç değilim allahıma şükür kendim hallederim :):):)

      Şaka yapıyorum lolacığım ya canın sağolsun 2 martta sınav.Bana şans dile ;)

      Sil
  13. ne ineksin sen ya .. cidden ukala sey ..

    iyi bol sans

    YanıtlaSil
  14. Mimlendin! http://birmegolamankiz.blogspot.com/2012/02/mim-vol-2.html :))

    YanıtlaSil
  15. GUZEL ALMAN USULU HESAP DIYORSUNUZ

    YanıtlaSil