25 Ocak 2012

şairler ve şiirler hakkında...

Birgün bir içki sofrasından Cemal süraya ve genç bir arkadaşı muhabbet ediyorlarmış.Genç arkadaşı birazda çekinerek sormuş:

genç: -abi, şiirlerinde ne çok bahsetmişsin meryem'den.kızmazsan bir soru soracam.
c.süreya: sor bakalım.
genç: -abi sen bu meryem ile hiç "yataklık" oldun mu?
c.süreya: gülümseyip bir of çekerek "ulan,yataklık olsaydık, böyle kitaplık olur muyduk?"

Aşk bir ateştir ve ateşi yanmadan hissedemezsiniz.Şairler de aşkı yaşayarak değilde yanarak hisseden adamlardır.Bu yüzden aşkı en derinden yaşarlar,bütün duyguları kökünden hissederler.Cümlelerindeki derinlik ve duygu yoğunluğu bunun ispatıdır.

Ama zor iş yani.Ben kimsenin bilerek isteyerek şair olacağını-olabileceğini sanmıyorum. Hani derler ya "şiir yazılmaz,yazdırılır" diye.Şairlere de bunu yapan yazdıran kara gözlü sırma saçlı (kalpsiz)birisi vardır elbet.Yoksa kim ister ki sevdiğinin saçlarıyla oynamak varken aptal harflerle kelimelerle oynamayı...Kitaplık olmayı!

Şarkılar ve şiirler bu blogda.

22 yorum:

  1. gerçekten yaşanmış mş bilmiyorum ama, tam cemal süreyalık bir hikaye :) teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  2. Yalnız şu yataklık kısmı hoş değil be. :) Olayın bütün romantizminin içine eder gibi olmuş. Neyse. Cemal Süreya king. :)

    YanıtlaSil
  3. cemal süreya kelimesini görünce hemen atladım buraya :D

    YanıtlaSil
  4. Benim de "aka hime" etiketiyle yayınladığım yazılar hep aşıkken ve yanmaktan çıktı, ulaşamadıkça yanıyorsun işte Mutu :)

    YanıtlaSil
  5. ama iyi ki aptal harflerle de oynamış cemal süreya. iyi ki.

    YanıtlaSil
  6. Nerissa çıldırttın yine beni;

    Orda yataklık derken cinsel münasebet olarak değil aranızda bir aşk yaşandı mı manasında söylüyor. Ama senin kafa hep orda tabi :)

    YanıtlaSil
  7. Göbekli cocuk bir haber vardı ya hani;

    Adam kadına tecavüz etmiş niye yaptın diye sormuşlar.Adam demiş ki "seviyordum söyleyemeyince" hahah çok komik ya :) trajikomik aslında ama nese ulaşamadıkça evet :)

    YanıtlaSil
  8. Aşkı yatakta mı yaşıyorlar yani şimdi? :D Problem benim kafada değil bence. Orda genç eğer Türk ise eminim benim dediğimi kastetmiştir. :D

    YanıtlaSil
  9. kalpsiz değil de ulaşılmaz desek mutu? ulaşılmaz olan aşk şiir yazdırır. uzaktaki aşk, yaşça büyük aşk, küçük aşk vs... neticede yataklık olmak da her açıdan ( senin ve başkalarının anladığı açıdan) ulaşılmaz olan bişi olabilir... Süreyya da güzel yazar hani...
    aşklık yazar...

    YanıtlaSil
  10. Yataklık olma durumu bir aşkın sonucunda olmaz mı nerissa.
    Ordaki gençte iyi ki sen değilsin o zaman dialog cok daha başka yerlerde biterdi eminim :D

    Nerissacığım şaka yapıyorum kızmıyosun dime.Böyle tipler var ya söylüyor söylüyor sonra -aa şaka yapıyorum kızmıyosun dime :D

    YanıtlaSil
  11. yok ben kalpsiz dicem hande :D olabilir ulaşılmaz daha mantıklı.

    YanıtlaSil
  12. Ben arada aşk olduğu zaman yataklık olma durumunun olduğuna inanan biri değilim. O yüzden bu kadar garipsedim herhalde :)
    Kızmıyorum kızacak bir şey demedin daha. :)

    YanıtlaSil
  13. tamam demiycem ama zorlama sende beni :)

    YanıtlaSil
  14. Kitaplık olmanın nedeni;sevdiğinin saçlarıyla oynayamasından bu bağlamda seninde bu vesileyle kendi fikirlerini blogger da paylaşman:)

    kendine özgün yazılarından dolayı takipteyim.

    YanıtlaSil
  15. Ama bazende kelimelerin cümle olma raksı olabilir şiirler çok okuyan yazar ve şairler için..:))
    Hayal dünyaları geniş,duygu bahçeleri zengin insanlar Süreyya gibileri severim şiirlerini..:))

    YanıtlaSil
  16. "şiir yazılmaz,yazdırılır" hiç duymadım. Bazen de aşklarını ispatlama çabasında kitap veya şiirde yazılabiliyor. Bilemeyeceğim. Benim bloğuma da beklerim . http://herteldenbirdemden.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. i really like your blog! maybe we could follow each others?

    http://agaforfashion.blogspot.com/
    http://agaforfashion.blogspot.com/

    http://www.facebook.com/pages/AGNESit/189969121055116

    YanıtlaSil
  18. İçinde bir melankoli vardır şairlerin.Aynı zamanda hayat tarafından dağlanmış ve kopartılmıştır yüreklerinden o kelimeler.
    İşte o kelimelerdir şiir.

    YanıtlaSil
  19. Bu kadar mı güzel bir aktarım olur sizi kutluyorum.Tüm 2-3 kelime yazanalar adına..

    YanıtlaSil
  20. :)
    Sevgili mutu..
    Şimdi ben de şairler hakkında duyulmuşu bilinmişi evirip çevirip afili bir cümle ile söylerdim. Fakat umudumu yitirdim.
    Cemal Süreya bir tane. Bu arada soy adını yanlış yazanlar var. Bilmeyebilirler elbette. Dikkatten kaçmıştır ve ya önemsemez. Ancak paylaşım sitelerinden birinde adına sayfa açmışlar soyadı iki "y" ile yazılmış. Buna benim hoşgörüm bir sebep bulamadı, köreldi biçare. Sonra bir de kendilerinin "Aşk" şiirini tavsiye ederim.
    Söyleyecek kelamım çok ama dediğim gibi umudum yok.
    Eyvallah...

    YanıtlaSil