21 Ağustos 2011

Ben kimseye güvenmem

Zamanında sevdiğim ama belli etmediğim bir insana, bir konuda yardımcı olmak için birşeyler söylemiştim. Oda bana "ben kimseye güvenmem" boşversene demişti. Oysa bana güvenebilirdi. Gerçekten onun iyiliği içindi söylediklerim ...

Evet böyle insanlar var aramızda.Belki yaşadıklarının bir izi belki başka bir düşünce bilemiyorum ama ne kadar yanlış olduğunu görebiliyorum...

Çünkü eğer sen kimseye güvenmiyorsan kendine güvenmiyorsun demektir. Ben hayatımda her zaman birşey hesaplarken kendimden yola çıkarım. Eğer ben güvenilir biriysem, insanları gerçekten hiçbir çıkar gözetmeden seviyorsam elbette benim gibi başka insalarda vardır.Ki var olduğuna eminim hayatta hiçbir konuda yalnız değiliz.

Belki sadece o insanlarla karşılaşamıyoruz. Ama birgün karşılaşabiliriz o yüzden kötü düşüncelerimizin yaşanacak güzelliklerin önüne geçmesine izin vermeyin. GÜVENİN.

12 yorum:

  1. en azından güvenebileceğimiz insanları ayırt edebilelim, pire için yorgan yakıp herkesi bir tutmamak lazım.

    YanıtlaSil
  2. Ben hala aynı şeyi savunurum. "Ben daha kendime güvenmiyorum ki sen bana nasıl güveniyorsun"

    YanıtlaSil
  3. Ben de herkese güvenirim. Sanırım bu daha kötü.

    YanıtlaSil
  4. Güvenelim ama temkinli de olalım derim...

    Baykuş gözüyle

    YanıtlaSil
  5. Sevdiğini belli etmemene takıldım. Belki de güven duymamasına neden buydu. Bilemiyorum, yani etkisi olabilir. Bunu niye yazma ihtiyacını hissettin bilmiyorum; belki sen de onun sana güvenmemesinin nedeni olarak bunu gördün.
    Güvensizlik denen illet, kendine ne kadar güvenirsen güven, başka insanların bizlere yaşattıkları yüzünden ortaya çıkıyor ne yazık ki. Çıkar gözetmeksizin, tamamen iyi niyetle bile yaklaşılsa, bazı insanlar özgüvene de, diğer insanlara olan güvene de balta vurabiliyor.
    Ama insanın kendi hamuru değişmiyor. Ne yaşanırsa yaşansın, yeni birilerine güvenme konusunda, hataysa hata, yeniden aynı güvenle yaklaşılabiliyor.

    YanıtlaSil
  6. Bir çok zaman da kendine fazla güvenenler başkasına güvenmekte zorlanıyo sanki. Mesela bazı insanlar sırf bu yüzden emekli olmuyo, yerine gelecek kişi işleri beceremiycek diye.

    YanıtlaSil
  7. Sana kim güveniyor jano ya :))

    YanıtlaSil
  8. Müge güzel ayrıntıya takılmıssın ama orda takılma boşver neyse :))

    YanıtlaSil
  9. http://uyumayanses.blogspot.com/2011/07/yalan-dostum-ask-diye-bir-sey-yok.html

    buyur bilader

    YanıtlaSil
  10. Heaa anladım Jano okumamıştım yazını. Ama insan kendi için yapmayacağı şeyleri başkası için yapabiliyor.O yüzden sen kendine güvenilmez bir adam olsanda başkalarını için öyle olmayabilirsin.

    YanıtlaSil
  11. guvenmedigim insanlarla neden gorusyimki, sus icinmi? Cok sacma, herkese guvenmem ama yakin gorustugum insanlarada guvenemiceksem arkadasliklar ne icin?
    http://maffionista.blogspot.com/

    YanıtlaSil