30 Temmuz 2011

Sigara Saglıga Yararlıdır !

Reklamlar sloganlar afişler dört bir yandan sigaraya karşı kampanyalar devam ediyor. Yasağa katılsakta katılmasakta zararlı olduğu konusunda herkez birleşti. Öyle ki sokakta fikrini sorduğun adam bile; Sigara sağlığa zararlıdır derken konuşma boşluğunda sigarasından yudumluyor.

Ama ben (çok)zararlı birşey olduğunu düşünmüyorum. Şöyle düşünmüyorum. Sigara içen kişilere baktığım zaman sigara içtiği zaman kendini iyi hissettiğini rahatladığını söylüyor. Yaşamda gün içerisinde yaşanan stresi sigara ile atıyor. Bu nedenle stresin insana getireceği hastalıkları bir nevi sigara ile ortadan kaldırıyor.

Stres,Spor yapmamak,dengesiz beslenme,düzensiz yaşam,sağlığına dikkat etmemek vs. vs. insan sağlığını etkileyen bu kadar etmen varken sigarayı baş düşman ilan etmek, bana yanlış bir strateji gibi geliyor...Çünkü yapılan araştırmalarında anlattığı üzere 50'li yaşlarda insanı hastalandıran öldürelen sadece sigara değil...

Durum ortadayken sigaranın sağlığa zararından ziyade insan sağlığını korumanın iyileştirmenin üzerine kampanyalar yapılsa, sesler çıkarılsa bence çok daha mantıklı olur. Ki yanlış anlaşılmasın sigara kampanyasına karşı değilim yararlı buluyorum. Ama sigara insanlar arasında gördüğü işlev bakımından abartıldığı kadar lanet birşey değil bence.

Dipnot :Sigara kullanmıyorum :)

12 yorum:

  1. ben sigara kullanıyorum.
    neden bırakmıyorsun diye soranlara :
    "seviyorum ki" diyorum.
    evet itiraf ediyorum ben sigara içmeyi seviyorum.

    ne demişler : ister fakir ol, ister fukara ; yemekten sonra yak bir sigara :)

    YanıtlaSil
  2. sigara ağız kanseri yapar yok gırtlak kanseri yapar annannem 75 yaşında hala sigara içiyor ciğeri tertemiz kadının doktorlar bile hayret ediyor, kaç kişi var sigaradan kanser olan ?? stres, düzensiz yaşam, içki daha çok hastalığa sebep oluyor, neyseee uzatmıyorum daha fazla senle aynı fikirdeyim ayrıyetten sigara kullanmıyorum :))))

    YanıtlaSil
  3. selam by mutu,
    bir keresinde televizyondaki bir sağlık programında profesör sigaranın zararlarını anlatıyordu. anlattı.. anlattı.. sonunda sunucu "hiç mi yararlı bir şeyi yok sigaranın?" diye sordu.. profesör "olmaz mı?" dedi. "var tabii.. üç faydası var.." sunucu gözlerini hayretle açtı.. "nedir?" diye heyecanla sordu..

    1- sigara içenin evine hırsız girmez.. çünkü gece uyurken bile öksürür.. hırsız ses duyunca ürker kaçar.

    2- sigara içeni köpek ısırmaz.. çünkü bastonla gezer.. köpeği bastonuyla kovalar.

    3- sigara içen yaşlanmaz.. çünkü genç ölür.

    Sigara sağlığa yararlıdır diye başlık görünce, böyleyken böyle diye yazmak istedim:)

    YanıtlaSil
  4. Sigaranin zararli oldugunu ancak bir sevdiginizi onun yuzunden kaybettikten sonra anlarsiniz. Neyse ki sevgulumda sigarayi birakmis yemin etmis icmicem diye :D

    YanıtlaSil
  5. Zararlıdır ve kullanıyorum. tmm dır..

    YanıtlaSil
  6. Sigara zararlidir ama yaziya sonuna kadar katiliyorum, yediklerimiz ictiklerimiz sigaradan daha mi az zararli? kimse bunlarin üzerine programlar düzenlemiyor. En azindan biz sigaranin zararini bilerek kullaniyoruz, oysa cogu seyi zarari hic bilmeden tüketiyoruz ki asil tehlike burada..

    YanıtlaSil
  7. Melange en iyi sen anlamışsın beni :)

    YanıtlaSil
  8. hem sigaradan cok by mutu zararlidir ..

    YanıtlaSil
  9. rüyamda sigara içiyordum dün gece,bu yazıya yorayım..
    tutmasını bile bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Tutmasını bile bilmiyorum nee yaa :)) Bu kadar güzel abartılır yani :))

    YanıtlaSil
  11. Bilmiyorum tabii,denemiştim hiç yakışmadı.

    Kaan com ,adresinizi ekliyorum kabul etmiyor panel:)


    (domtessuyu ben)

    YanıtlaSil
  12. Não consigo entender teu idioma, mas sempre que entro aqui em teu blog acho legal e curto bastante. kiss

    YanıtlaSil