2 Haziran 2011

Argo yazıyorsun !

Montaigne'ye zamanın edebiyatçıları demişler ki :
-Yazılarında argo kullanıyorsun, eserlerin edebieser olmaktan çok uzak .

Montaigne durur mu yapıştırmış cevabı :))
- Ben fransızların kullandığı ve fransız sokaklarından geçen hiçbir kelimeyi kullanmaktan kaçınmam. Ben hep böyle konuşmuyorum. Böyle sunmuyorum muyum kendimi . mesele yok o zaman.Yazarken de aradığım bu zaten.


Bende yazarken argo kullanmayı seviyorum çünkü o zaman duygularımı daha iyi hissettirdiğimi düşünüyorum. Yalnız argo yazmanında bir ölçüsü olmalı tabiki.Ben bu ölçüyü iyi sağladığımı düşünüyorum. Ki bazı blog yazalarının yazılarını okuduktan sonra az bile kullanıyormuşum hissine kapılıyorum :D

Saygılar,sevgiler...

15 yorum:

  1. en efendi insan bile zaman zaman argoya kaçıyor zaten, bayanlara küfrü yakıştıramıyorum. ama öyle bir zaman geliyor ki en okkalı küfrü edebiliyorum. blogda da hiç küfürlü yazmıyorum, dediğin gibi bazı blog yzarları var iki kelimesinden biri küfür. onları okurken rahatsızlık duyuyorum zaten

    YanıtlaSil
  2. Tabii ki argo da yazılabilir insan.Ama bence de ölçülü olmalı.

    YanıtlaSil
  3. Bazıları suyunu çıkarmış durumda gerçekten.En iyisi kararında bırakmak ,mutlu kandiller :)

    YanıtlaSil
  4. Saolun hepimizin kandili mübarek olsun ...

    YanıtlaSil
  5. Argo konuşmak gibisi var mı amk :))

    YanıtlaSil
  6. yeri geldiğinde "Bir kadının en güzel süsü, utandığı zaman yanağında beliren kızarıklıktır." inceliğinde de yazabilen bir kişi, varsın zaman zaman argo da ifade etsin kendini, her şeye bir kılıf getirecek olursak hep sansürlü olur yazılar; hep gerçek anlamlarından bir adım uzak..

    YanıtlaSil
  7. monteigne burdan saygılar sunuyorum eminim cenneten bizi duyuyordur :))

    YanıtlaSil
  8. ...É fascinante, é clareador.
    O substantivo que minha frase precisa...

    Muito bom teu espaço, estou te seguindo, espero que me sigas tbm!

    Um abraços,
    Rafah!
    http://eternizadoempalavras.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Misal; "çok canımı yaktın" demektense "ağzıma sıçtın" demek daha samimi geliyor bana. Ama bunu blogumda pek yapamıyorum tabi. Sınırı bilmek gerek. Siz yazmaya devam...

    YanıtlaSil
  10. kesinlikle çok iyi açıklama olmuş :)

    YanıtlaSil
  11. Argo diyemeyiz bile, tam kıvamında yazıyorsun bence. Web sitene de baktım. Her ikisi de güzel. Tam benim sevdiğim tarz, esprili. İnsan bütün yazılara sıkılmadan göz atabilir. Konular da güzel seçilmiş. Hiçbir şeyi değiştirmeden böyle devam et derim ben:)

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler sihirli yazılar. Yazarken dikkat ettiğim şeylerden söz edip; övgüde bulunman harbi mutlu etti beni saolll :)

    YanıtlaSil
  13. sınırlar önemli bence dikkat etmek gerektiğini düşünüyorum aşırısı çok kötü duruyo

    YanıtlaSil
  14. iyi böyle, seviyoruz yazilarini.

    YanıtlaSil
  15. Genellikle blog yazarları bloglarını ilk kurduğunda kesinlikle argo kullanmaktan kaçıyor ama bazı bloglar var ilk yazılarında argo argo argo , tabi argo kelimelerinde takipçileri var okuyucuların o anki psikolojisine bağlı :)

    YanıtlaSil